کتاب حماسه های ایرانی اثر دکتر مهرداد بهار انتشارات زرین و سیمین

  • رده‌بندی کتاب

    تاریخ (تاریخ و جغرافیا)

    تاریخ (تاریخ و جغرافیا)

  • قطع

    رحلی

    رحلی

  • نوع جلد

    گالینگور

    گالینگور

  • نوع کاغذ

    گلاسه

    گلاسه

فروشنده

279,000 تومان

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کتاب حماسه‌های ایرانیکتاب حماسه‌های ایرانی در سال 1351 توسط مهرداد بهار منتشر شد و کتاب حماسه‌های ایرانی اثر دکتر مهرداد بهار انتشارات زرین و سیمین شامل دو جلد است. ملک مهرداد بهار (زاده ۱۰ مهر ۱۳۰۹ – مرگ ۲۲ آبان ۱۳۷۳) نویسنده و پژوهشگر ایرانی بود. وی پنجمین فرزند ملک‌الشعرای بهار بود. جلد اول که خود حاوی سه فر گرد آفرینش، مردم و فرجام است، دربرگیرنده‌ی برگردان فارسی گزیده‌هایی از متن‌های فارسی میانه‌ی به ندهش، روایت پهلوی، دین کرد هفتم، گزیده‌های زاد سپرم، زند وندیداد، متن‌های پهلوی و ارداویرافنامه است که از تصویر آفرینش، مردم و پایان کار گیتی در ذهن نیاکان ما سخن می‌گویند.

فرگرد آفرینش در دوازده بخش، فرگرد مردم در هفت بخش و فرگرد فرجام در چهار بخش تنظیم شده است. جلد دوم کتاب دربرگیرنده‌ی دو بخش اسطوره چیست و بخش ناتمام سرزمین و مردم است. مطالب ترجمه‌شده از متونی همچون بنده شن، گزیده‌های زاد سپرم، روایت پهلوی، دین کرد، زنده بهمن یمن و… برگرفته‌شده‌اند.

مشخصات فنی

مشخصات

نویسنده

دکتر مهرداد بهار

ناشر

انتشارات زرین و سیمین

شابک

9789647679398

موضوع

شعر فارسی

رده‌بندی کتاب

تاریخ (تاریخ و جغرافیا)

قطع

رحلی

نوع جلد

گالینگور

نوع کاغذ

گلاسه

تعداد صفحه

64

وزن

650 گرم

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
کتاب حماسه های ایرانی اثر دکتر مهرداد بهار انتشارات زرین و سیمین توسط مهرداد بهار، برترین اسطوره شناس معاصر ایرانی به نگارش در آمده است علاوه بر یک رشته تعاریف مقدماتی درباره حماسه، عبارت است از تحلیل تاریخی و فرهنگی و منشا حماسه های ایرانی از اوستا تا شاهنامه و بررسی تحول و رشد این حماسه ها. داستان های شاهنامه در طول روزگاران متمادی تحول یافته و دگرگون شده اند. مطالب اوستایی، چه آنها که در اوستای موجود دیده می شوند و چه آنها که از دست رفته و تنها ذکری از آنها در دینکرد بازما ...بیشتر
کتاب حماسه های ایرانی اثر دکتر مهرداد بهار انتشارات زرین و سیمین

279,000 تومان