کتاب تاریخ مشروطه ایران اثر احمد کسروی انتشارات پر

  • قطع

    رقعی

    رقعی

  • نوع جلد

    شومیز

    شومیز

  • زبان نوشتار

    فارسی

    فارسی

فروشنده

360,000 تومان

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کالا های مشابه

مشخصات فنی

مشخصات

نویسنده

احمد کسروی

ناشر

انتشارات پر

شابک

9786008137306

موضوع

تاریخ ایران

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

زبان نوشتار

فارسی

چاپ شده در

ایران

تعداد صفحه

800

سایر توضیحات

بخش‌هایی از کتاب تاریخ مشروطه ایران

«از روزی‌که جنبش مشروطه‌خواهی در ایران آغاز گردید، محمدعلی‌میرزا که آن‌زمان ولیعهد می‌بود روی دشمنی نشان داد. زیرا از آغاز زندگانی با فرمان‌روایی خودکامانه بار آمده و همیشه مردم را زیر دست خود دیده بود، و این‌بار دشوار می‌افتاد که مردم سری افرازند، و در برابر او ایستاده سخن از کشور و کارهای آن‌رانند، و خود کسی نمی‌بود که معنی مشروطه یا سررشته داری توده را نیک بداند و از سودهای آن آگاه باشد، و به‌نام دلبستگی به‌کشور و نیرومندی آن از هوس‌های خود چشم پوشد. یک مرد کوتاه‌اندیشی بیش نمی‌بود. از سوی دیگر روسیان که در دربار ولیعهدی دست می‌داشتند رشته اندیشه و سُهش‌های این در دست آنان می‌بود، که به‌دستیاری شاپشال او را به‌هر راهی می‌گردانیدند، و چون دولت روس با جنبش توده، چه در کشور خود و چه در ایران، سخت دشمن می‌بود، از این‌رو، در این‌هنگام محمدعلی‌میرزا را به‌خود نگذارده دشمنی‌اش را با مشروطه بیشتر می‌گردانیدند. به‌ویژه پس از آن‌که پیمان 1907 را با انگلیس بستند و خود را دردست درازی به‌شمال ایران آزاد دانستند، که چون جنبش توده را یک سنگی در پیش پای خود می‌پنداشتند به‌برداشتن آن می‌کوشیدند.

گذشته از این‌ها محمدعلی‌میرزا به‌کیش شیعی و به‌کارهای بی‌معنای آن، از روضه خوانی، و زیارت عاشورا و شمع به‌مسجدها بردن و مانند این‌ها، دلبستگی بسیاری می‌داشت و زنش ملک در این‌باره از او کم‌تر نمی‌بود، و همیشه کسانی از ملایان رویه کار بدربار و اندرون راه می‌داشتند، و چون پس از چند ماهی از آغاز مشروطه، ملایان از آن‌رو گردانیدند و جدایی میانه کیش و مشروطه افتاد، این انگیزه دیگری به‌دشمنی محمدعلی‌میرزا گردید.

باری محمدعلی‌میرزا از گام نخست با مشروطه بدخواهی می‌نمود و می‌کوشید، و چه هنگامی‌که در تبریز می‌بود و چه پس از آن‌که به‌تهران آمد، هر چند زمان یک‌بار نقشه‌ای برای برانداختن مجلس می‌کشید، و چنان‌که یکایک نوشته‌ایم در هر باره آزادی‌خواهان تبریز را در برابر خود می‌دید. بازپسین نقشه او شورش استرداران و داستان میدان توپخانه بود که باز آزادی‌خواهان تبریز با یک شاهکاری از میدان بیرونش کردند. پس از آن محمدعلی‌میرزا تا دیر زمانی، به‌خاموشی گراییده با مجلس رویه‌کاری (ظاهرسازی)‌هایی می‌کرد، و می‌توان گفت که از برانداختن مجلس نومید گردیده دیگر نقشه‌ای را دنبال نمی‌کرد. لیکن، پیش‌آمدهایی که یکی از آن‌ها داستان بمب‌اندازی و دیگری بدزبانی‌های مساوات و دیگر روزنامه‌ها بود دوباره او را به‌تکان آورده بار دیگر به‌اندیشه برانداختن مجلس انداخت. به‌ویژه که در این هنگام روسیان پاپیش گزارده چنین کاری را خواستار می‌بودند.»

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
کتاب تاریخ مشروطه ایران نوشتهٔ احمد کسروی است. انتشارات پر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از مهم‌ترین منابع در زمینهٔ تاریخ معاصر و به‌ویژه جنبش مشروطه در ایران به‌شمار می‌رود. احمد کسروی در زمان انقلاب مشروطه 16 سال داشت. کتاب تاریخ مشروطه ایران نوشتهٔ احمد کسروی در سال 1319 خورشیدی منتشر شد. این کتاب را برجسته‌ترین سند نوشته‌شده دربارهٔ رویداد مشروطه و چندوچون آن دانسته‌اند. این اثر به رخدادهای میان سال‌های 1284 تا 1288 هجری شمسی (شکست استبداد صغیر و فتح ...بیشتر
کتاب تاریخ مشروطه ایران اثر احمد کسروی انتشارات پر

360,000 تومان